Statystyki, a rzeczywistość ubezpieczeń taksówek

Według opublikowanych danych Polskiej Izby Ubezpieczeń, co czwarty kierowca doświadcza szkody podczas eksploatacji pojazdu. Różnica pojawia się jednak w przypadku taksówkarzy, którzy znacznie częściej spędzają czas za kierownicą w porównaniu do przeciętnego kierowcy. Kierowcy taksówek regularnie spędzają więcej godzin na drodze niż kierowcy zwykłych pojazdów, którzy dziennie mogą przeznaczyć na jazdę 2-3 godziny.

Wprowadzenie Specjalnych Opłat

W celu uwzględnienia tego aspektu, ubezpieczyciele wprowadzają specjalne opłaty do składek ubezpieczeniowych dla taksówkarzy. To budzi pewne kontrowersje – dlaczego na przykład kierowca taksówki, który przewozi pasażerów, jest oceniany jako mniej bezpieczny niż przedstawiciel handlowy, który często przekracza prędkości dozwolone przez prawo? Dla tej drugiej grupy nie stosuje się specjalnych dopłat. Czy jedynym uzasadnieniem jest fakt, że kierowcy taksówek często poruszają się w centrum miasta? Takie pytania prowokują gorące dyskusje na temat ubezpieczeń dla taksówkarzy, tworząc tym samym drażliwą kwestię.

Innowacyjne podejście

Współczesne zmiany kształtują nowe rozwiązania. Nasz partner, firma Cachet, wprowadziła na polski rynek innowacyjną koncepcję. Odpowiadając na wyzwania, proponuje dostarczenie precyzyjnych informacji o zachowaniach kierowcy podczas jazdy. Nie chodzi tu jedynie o identyfikację kierowców za pomocą numerów PESEL czy dostępu do modułu GPS śledzącego ich położenie. Kluczowe są czyste statystyki, które w sposób rzeczowy ukazują korzyści wynikające dla kierowców taksówek.

Równowaga między pracą, a kosztami

Ilość godzin spędzanych za kierownicą przez taksówkarza ma znaczący wpływ na opłaty ubezpieczeniowe. Warto jednak pamiętać, że wszak nie zawsze pracujemy. Mimo że początkowo to podejście może wydawać się mylące (przecież spędzam 12 godzin dziennie za kierownicą dla zarobku), równie ważne jest uświadomienie sobie, że pozostałe 12 godzin dnia nie jesteśmy za kierownicą. To samo argumentuje za tym, że opłata za ubezpieczenie powinna być obliczana proporcjonalnie do faktycznej liczby przejechanych godzin.

Ocena stylu jazdy

Innym kluczowym czynnikiem jest styl jazdy, mierzony dla wszystkich kierowców. W warunkach miejskich trudno przekroczyć średnią prędkość 50 km/h, zwłaszcza w zatłoczonych obszarach. Takie informacje, sprawnie wykorzystane, mogą stanowić kolejny parametr oceny, przynoszący konkretną korzyść kierowcom taksówek. Firma Cachet aktywnie zbiera takie dane w kontekście ubezpieczeń, aby reprezentować perspektywę kierowców taksówek w rozmowach z ubezpieczycielami.

Dlaczego polisa taxi jest inną polisą?

Rynek przewozu osób, włączając taksówkarzy, podlega rygorystycznym regulacjom. Każdy kierowca taksówki musi przejść szczegółowe badanie techniczne, uwzględniające specyfikę branży. Ubezpieczyciele równie często zwracają uwagę na ten aspekt, niejednokrotnie notując charakter użytkowania pojazdu w polisach. Organom ścigania również nie umkną takie szczegóły. Mimo wielu wymogów, polskie prawo pozostawia pewne obszary niejasne.

Innowacyjne rozwiązanie zaproponowane przez firmę Cachet

Zapraszamy do zapoznania się z działaniem kalkulatora oraz aplikacji firmy Cachet. Za ich pośrednictwem możliwe jest zakupienie polisy poprzez prostą deklarację ilości przepracowanych godzin przez kierowcę. Co więcej, istnieje opcja integracji API między aplikacją Cachet, a platformą Bolta. Dzięki temu mamy na bieżąco dostęp do informacji o ostatnich tygodniach pracy, śledząc nasze działania i lokalizacje. Zgromadzenie takich danych w jednym miejscu umożliwia również efektywne zarządzanie czasem pracy.

Zniżka dla Czytelników:

W ramach współpracy Cachet z MB Partners, mamy specjalną zachętę dla Czytelników. Oferujemy zniżkę w wysokości 150 zł na ubezpieczenie OC/AC dla taksówek. Szczegóły znajdziecie na stronie Cachet.

SPRAWDŹ CENĘ OC/AC TAXI W CACHET